Kundeservice

Nydalsveien 28
0484 Oslo
Kundeservice 23 30 70 00

Man - ons: 08:00 - 18:00
Tors - fre: 09:00 - 16:00
Lør - søn: Stengt

Våre vanligste spørsmål og svar

Mitt medlemskap

Klikk HER for å endre ditt medlemskap.

Vær oppmerksom på at du ved endring av medlemskap vil få nye medlemsvilkår, herunder også nye frysvilkår.

Klikk HER for å legge til konsepter uten å endre ditt medlemskap.

Vi mottar mange bestillinger på endring av medlemskap. Dette vil i fremtiden bli helt automatisert, men i mellomtiden legger vi det inn for deg. Vi tar utgangspunkt i datoen bestillingen er sendt oss. Går du imidlertid opp i pris, legges ny pris inn fra datoen bestillingen blir behandlet.

Dersom du mangler en tilgang anbefaler vi at du ringer oss etter at bestillingen er gjennomført, slik at vi får lagt til tilgangen for deg med en gang. For nedgradering eller endring fra gammel til ny struktur, vent på svar.

Nei, du får ingen ny bindingstid ved å endre medlemskapet så lenge du er utenfor binding. Har du allerede bindingstid, beholder du samme bindingstid som du allerede har.

Ved nedgraderinger gjelder samme vilkår som for oppsigelse. Dette betyr at nedgraderinger vil tre i kraft først etter kommende månedsskifte.

Eksempel: Du sender bestilling på å nedgradere fra City-tilgang til kun ett senter i januar. Medlemskapet vil da nedgraderes fra 1. mars.

Dersom du ønsker å legge til tilganger, vil medlemskapet oppdateres fra når bestillingen behandles. 

SATS ELIXIA utleverer ikke dine personopplysninger til utenforstående uten ditt skriftlige samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller knyttet til betalingsinnkreving.

I bestillingen velger du «Firmaavtale» og skriver inn avtalenummeret eller navnet til bedriften du jobber i. Rabatten vil først legges inn når vi behandler bestillingen. Vær oppmerksom på at vi i etterkant vil etterlyse dokumentasjon på arbeidsforholdet dersom korrekt kode ikke står i bestillingen. Hør gjerne med din arbeidsgiver hva som kreves for å bli registrert på en avtale. Enkelte bedrifter ønsker f.eks at ansattnummeret skal stå i medlemsprofilen.

Vi har hatt flere medlemstyper opp igjennom årene. Medlemstypene som listes opp under tilbys ikke lengre, men de som har bevart medlemskapet beholder dette inntil det eventuelt endres.

GAMLE SATS MEDLEMSKAP:

  • Bronze
    Gir tilgang til ett valgt SATS senter, hele åpningstiden, med gruppetimer, barnepass, og konseptet «Prformance».
  • Gold
    Gir tilgang til alle SATS sentre i Norge, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance»
  • Platinum

Gir tilgang til alle SATS sentre i Norden, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance». Platinum kan booke inntil 10 gruppetimer 10 dager i forveien.

  • Silver
    Gir tilgang til alle SATS sentre i én by/region, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • SATS Club City
    Gir tilgang til alle SATS sentre i én by, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • SATS Club Country
    Gir tilgang til alle SATS sentre i Norge, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • Daytime månedlig

Gir tilgang til ett valgte SATS senter hverdager fra og med åpning, siste innsjekk kl. 16:00, hele åpningstiden lørdag og søndag, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

  • SATS Limited
    Gir tilgang til ett valgt SATS senter hverdager fra og med åpning, siste innsjekk kl. 16:00, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • SATS Limited Dayweek

Gir tilgang til to valgte SATS sentre hverdager fra og med åpning, siste innsjekk kl. 16:00, hele åpningstiden lørdag og søndag, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

  • SATS Club Double
    Gir tilgang til to valgte SATS sentre, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • SATS Club Nordic/SATS Nordic+
    Gir tilgang til alle SATS sentre i Norden, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance». SATS Nordic+ kan også fryses i inntil én (1) måned per år uten dokumentasjon. Frysskjema må fremdeles sendes til SATSELIXIA før fryseperioden skal startes.
  • SATS Club Single
    Gir tilgang til ett valgt SATS senter, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

 

GAMLE ELIXIA MEDLEMSKAP:

  • ELIXIA Country

Tilgang til alle ELIXIA sentre i Norge, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».  Dette medlemskapet kan også fryses i inntil 4 måneder per år uten dokumentasjon mot et gebyr på kr 99/mnd (bedriftsmedlemskap kan fryse uten gebyr). Frysskjema må fremdeles sendes til SATSELIXIA før fryseperioden skal startes.

  • ELIXIA Gym Only

Tilgang til ett valgt ELIXIA senter på hverdager før klokken 15:00, kun studio.

  • ELIXIA Nordic

Tilgang til alle ELIXIA sentre i Norden, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance». I Sverige har de opprinnelige ELIXIA-sentrene byttet navn til SATS, men du har tilgang til SATS Tuletorget (Sundbyberg), SATS Sveavägen, SATS Masthugget, SATS Torslanda og SATS Askim.
Dette medlemskapet kan også fryses i inntil 4 måneder per år uten dokumentasjon. Frysskjema må fremdeles sendes til SATSELIXIA før fryseperioden skal startes.

  • ELIXIA Region

Tilgang til alle ELIXIA sentre i en region, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

  • ELIXIA Single

Tilgang til ett valgt ELIXIA senter, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

NB! For tilgang til ELIXIA Røa Bad kreves eget medlemskap.

 

GAMLE SATSELIXIA-MEDLEMSKAP:

  • Club/Corporate Club
    Tilgang til ett valgt SATS eller ELIXIA senter, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • City/Corporate City
    Tilgang til alle SATS og ELIXIA sentre i én by/region, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».
  • Priority/Corporate Priority

Gir tilgang til alle SATS og ELIXIA sentre i Norden, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance». Du kan booke inntil 10 gruppetimer inntil 10 dager i forkant.

  • Daytime
    Tilgang til ett valgt SATS eller ELIXIA senter, kun hverdager før klokken 15:00, gruppetimer, barnepass, og konseptet «Prformance».
  • Fitness Only

Gir tilgang til ett valgt SATS eller ELIXIA senter, kun hverdager før klokken 15:00 og barnepass.

  • Nordic All In

Gir tilgang til alle SATS og ELIXIA sentre i Norden, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

  • SATSELIXIA Friend
    Gir tilgang til alle SATS og ELIXIA sentre i Norge, hele åpningstiden, gruppetimer, barnepass og konseptet «Prformance».

NB! For tilgang til Røa Bad kreves eget medlemskap.

Har du mistet eller skadet ditt medlemskort må du henvende deg til nærmeste SATSELIXIA senter. Her vil du få utstedt et nytt medlemskort og koster kr. 50,-.

Medlemskortet ditt er personlig og kan ikke benyttes av andre.Benyttes medlemskortet av andre enn eier av kortet, vil kortet bli sperret.

Du kan si opp ditt medlemskap ved å ringe 23 30 70 00 og taste «3». Oppsigelsen kan også sendes skriftlig ved å benytte vårt kontaktskjema og velge kategorien «Oppsigelse medlemskap».

Det er kun under særskilte omstendigheter at bindingstiden kan brytes.

Bindingstiden kan brytes ved;

-       Langvarig sykdom som kan dokumenteres

-       Flytting til et sted mer enn 30 km unna et SATSELIXIA senter. Dette må dokumenteres med enten flyttemelding fra Posten, skjermbilde fra Altinn eller adresseendring i Folkeregisteret

-       Soningsforhold som går ut over din bindingstid. Dokumentasjon kan sendes via fullmaktshaver.

Kun ved dokumentert sykdom kan oppsigelsestiden fjernes. Dokumentasjon kan for eksempel være en melding fra legen eller annen behandler som sier at du ikke lenger er i stand til å benytte ditt medlemskap, og perioden må være lengre enn oppsigelsestiden. Ved oppsigelse ved dokumentert sykdom vil medlemskapet stoppes med umiddelbar virkning og beløp som eventuelt er forhåndsbetalt vil bli tilbakebetalt.

Bindingstid betyr at du må betale minimum 12 månedlige medlemsavgifter før medlemskapet kan sies opp. Dette er noe du avtaler når du inngår medlemskapet. Dersom du sier opp etter at bindingstiden har utløpt, vil det være en oppsigelsestid.

Har du valgt et medlemskap uten bindingstid, vil det fremdeles være en oppsigelsestid.

Oppsigelsestiden betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SATSELIXIA. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.

Når du sender oss en oppsigelse eller ringer oss for det samme, skal du uten unntak motta skriftlig bekreftelse fra oss senest 14 dager etter. Dersom du ikke har mottatt en slik bekreftelse innen 14 dager må du kontakte oss, dette i henhold til dine vilkår.

Har du mottatt en bekreftelse, men fortsatt blir fakturert/trukket kan du være i binding og medlemskapet løper inntil siste dag for denne. Dette skal stå i bekreftelsen vi sendte deg på oppsigelse av ditt medlemskap.

Medlemmer som betaler for sitt medlemskap på etterskudd vil motta faktura/trekk også i sin oppsigelsesmåned.

Medlemmer som betaler på forskudd skal betale siste faktura måneden før medlemskapet avsluttes.

Faktura forfaller den 20. hver måned og betalingen gjelder fra og med den første til og med den siste dagen i måneden fakturaen gjelder for.

Så hyggelig å høre at du ønsker å fortsette treningen sammen med oss.

Du kan velge å angre din oppsigelse inntil 30 dager etter siste dato for at medlemskapet er aktivt. Du vil da kunne fortsette med samme type medlemskap og pris uten å betale administrasjonsgebyr eller få ny bindingstid.  Prisen avhenger av at rett til rabatt dokumenteres. Ønske om fortsatt medlemskap varsles oss enten ved å sende et svar i retur på e-postbekreftelsen du fikk på din oppsigelse, eller ringe oss på 23 30 70 00. Du kan også opprette et nytt medlemskap HER. 

Dersom du har fått et varsel om at vennemedlemskapet ditt vil utløpe eller har utløpt, må du ta kontakt med din SATSELIXIA-venn. Jobber ikke vennen din i SATSELIXIA lenger, vil du ikke kunne benytte deg av vennerabatten.

Et vennemedlemskap har nordiske tilganger. Klikk HER for å endre ditt medlemskap.

Dersom du har fått et varsel om at din studentdokumentasjon vil utløpe eller har utløpt, må du ta kontakt med ditt senter eller kundeservice for å fremvise ny dokumentasjon. Dersom du ikke lenger er student kan du fremvise/sende oss dokumentasjon på eventuell bedriftsavtale ellers vil medlemsavgiften endres til ordinær pris.

Klikk HER for eventuelt å endre ditt medlemskap.

Når barnet ditt fyller 15 år vil du motta et varsel per e-post om at medlemskapet vil endres til et studentmedlemskap, som har 20% rabatt. Du vil selv kunne endre medlemskapet til barnet ditt på vår hjemmeside eller app, da via barnets profil, til et medlemskap som er tilpasset barnet sitt bruk, ellers vil SATSELIXIA endre medlemskapet automatisk ut i fra barnet ditt sin nåværende aktivitetslogg.

Du kan også lese mer om Together-medlemskap HER.

Våre treningssentre er forbeholdt våre medlemmer. Dersom du ønsker å ta med deg en venn på trening som ikke er medlem, har vennen din anledning til å betale drop-in i resepsjonen. Velger vennen din å bli medlem innen 30 dager etter betalt drop in vil beløpet tilbakebetales mot kvittering.

Bindingstiden er oppgitt i medlemskontrakten som du fikk ved innmelding hos oss. Dersom du har fryst medlemskapet en periode, vil bindingstiden forlenges med like mange dager som medlemskapet var fryst. Er du fremdeles usikker på når bindingstiden utløper kan du ta kontakt med vår kundeservice via vårt kontaktskjema.

Medlemskapet er personlig og kan ikke overdras eller benyttes av andre enn eier av medlemskapet.

Unntaket er ELIXIA medlemmer innmeldt før 24.08.2014 som har mulighet for å overføre sitt medlemskap til en annen person som ikke er medlem fra før. Ta kontakt med kundeservice slik at de kan hjelpe deg med dette.

Ja, du har to alternativer:

1)    Oppgradere ditt medlemskap til nordisk tilgang. Dette vil gi tilgang til Norge, Sverige og Finland. Du kan oppgradere medlemskapet ditt ved å gå inn på «Min trening», «Mine innstillinger» og «Oppdater ditt medlemskap».

2)    Melde deg inn i et senter i Sverige eller Finland, og be de informere SATSELIXIA kundeservice i Norge når det er gjort slik at vi får avsluttet medlemskapet her. Du vil betale på ditt norske medlemskap ut påfølgende måned, men da ikke betale for samme periode i Sverige/Finland selv om medlemskapet starter umiddelbart fra du kontakter ditt nye senter. Sørg for at du får en bekreftelse på at ditt norske medlemskap er avsluttet.

På vår hjemmeside kan du hente ut kvitteringer for betalte medlemsavgifter ved å gå til «Min trening», «Mine innstillinger» og «Mine betalinger». Dersom bedriften din trenger annen informasjon enn hva som er oppgitt på nettsiden, kan du kontakte vår kundeservice via vårt kontaktskjema.

Betaling

Dersom du nylig har meldt deg inn på vår nettside, vil du ved første besøk på senter få en AvtaleGiro-kupong med et konto- og KID-nummer som du kan legge inn i nettbanken (på PC/Mac, ikke mobil eller nettbrett) og melde inn AvtaleGiroen. Dersom du er usikker på hvordan du oppretter AvtaleGiro i din nettbank må du ta kontakt med din bank for veiledning da bankene har ulike systemer for fremgangsmåte.

Dersom du allerede er medlem og ønsker AvtaleGiro, må du ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan sende deg konto- og KID-nummer per e-post. Er du usikker på hvordan du oppretter AvtaleGiro i din nettbank må du ta kontakt med din bank for veiledning da bankene har ulike systemer for fremgangsmåte.

Det er ikke mulig å opprette AvtaleGiro med konto- og KID-nummeret som står på våre fakturaer. Har du allerede mottatt en papirfaktura, ta kontakt med oss for å få betalingsinformasjon for oppstart av AvtaleGiro i din nettbank og du kan benytte denne til både betaling og opprettelse.

SATSELIXIA tilbyr AvtaleGiro, ikke e-Faktura. Dersom du trenger fakturaen, kan du få faktura i posten. Vær oppmerksom på at faktura i posten har et fakturagebyr på 35 kr.

Å starte en AvtaleGiro krever personlig innlogging i nettbanken, noe vi ikke kan gjøre på andres vegne. Vi kan bidra med betalingsinformasjon, men å starte avtalen må banken din hjelpe deg med dersom du selv ikke får det til.

Kontroller at du har tastet korrekt konto- og KID-nummer. Banken vil gjerne foreslå SATSELIXIA som mottaker, men henter automatisk frem kontonummeret som sto på papirfakturaen. Det vil ikke fungere med annet kontonummer enn det du nå har fått av oss.

For at SATSELIXIA skal kunne sende trekk til din AvtaleGiro må NETS/banken sende oss et varsel om at avtalen er startet. Mottar vi ikke dette varslet i tide til fakturaen genereres, kan vi ikke sende deg et trekk og sender i stedet faktura per post, som alltid må betales. Får du også neste måned en papirfaktura har SATSELIXIA ikke mottatt varsel om aktiv avtale og du må kontakte banken din for hjelp. Fra du bekrefter ønsket AvtaleGiro i din nettbank til SATSELIXIA mottar varsel fra NETS/banken skal det normalt ta ca. 3 virkedager.

Dersom AvtaleGiroen din er aktiv og du kan se at det ligger et trekk som ikke har gått gjennom, kan årsaken være et av følgende:

  • Du har satt for lav beløpsgrense på AvtaleGiroen. Gå inn på AvtaleGiroen i din nettbank og sjekk beløpsgrensen. Beløpsgrensen må være høyere enn beløpet som skal trekkes. Selv etter forfall er det mulig å heve beløpsgrensen og endre forfallsdato frem i tid for at trekket likevel skal gå gjennom. Påse at du også hever beløpsgrensen på selve avtalen, ikke bare det ene trekket som ligger til forfall.
  • Det er ikke dekning på kontoen.

Er du usikker på hvorfor trekket ikke har gått igjennom ved aktiv AvtaleGiro, ta kontakt med din bank.

Hvis du ikke mottar trekk på AvtaleGiroen, betyr dette at AvtaleGiroen ikke har blitt bekreftet til SATSELIXIA, og vi anbefaler derfor at du tar kontakt med oss hvis du har mottatt faktura to måneder på rad etter å ha aktivert denne.

Det kan være to årsaker til dette:

  • Faktura var allerede generert før AvtaleGiroen ble godkjent av banken din. Du vil i så fall motta trekk til denne fra og med neste måned.
  • AvtaleGiroen er ikke godkjent av banken ennå.

Fakturaen må i begge tilfeller betales.

Dersom du også neste måned mottar faktura i posten, ta kontakt med vår kundeservice og vi vil sjekke om du har benyttet riktig konto- og KID-nummer for å opprette AvtaleGiroen. Dersom du har benyttet korrekt betalingsinformasjon må din bank hjelpe deg videre

Dersom en annen person enn hva som er registrert i dag skal stå som ansvarlig betaler for et medlemskap, må en skriftlig henvendelse sendes fra personen som skal overta betalingene sammen med følgende opplysninger:

  • Fult navn
  • Fødselsdato
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-postadresse

Vær oppmerksom på at du ved å stå som ansvarlig betaler for et medlemskap forplikter deg til våre vilkår for betaling av medlemskap. Ny AvtaleGiro må også opprettes, og du vil motta informasjon om dette per e-post når vi bekrefter endringen av ansvarlig betaler.

Fakturaer/AvtaleGiro-trekk som allerede er generert vil ikke reverseres, og må betales av nåværende ansvarlige betaler.

Vår forfallsdato for privatmedlemskap er den 20. hver måned. For bedrifter (ikke medlemmer med bedriftsavtale), gjelder andre forfallsdatoer. 

Kun hvis du ønsker å betale tidligere. Har du AvtaleGiro, må du selv gå inn i nettbanken og sette forfallet til en tidligere dato, og dette må gjentas hver måned hvis du ønsker det månedlig. Vi kan dessverre ikke endre forfallsdato lenger frem i tid, men du kan selv forskyve den. Vi legger på purregebyr den 4. påfølgende måned etter forfall og du må selv sørge for at din betaling kommer oss i hende til dette for å unngå gebyrer.

Ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan sende deg betalingsinformasjon på e-post for forskuddsbetaling. Er medlemskapet ditt fryst, vil SATSELIXIA fremdeles sende deg en faktura i frysperioden for kommende måned etter frys.

Eksempel: Du har fryst medlemskapet hele januar, men du vil fremdeles motta en faktura med forfall 20. januar for trening i februar.

Du må selv sørge for at medlemsavgift blir betalt i tide.

På første faktura betaler du fra dagen du meldte deg inn og ut påfølgende måned og i noen tilfeller også for måned nummer 3. Melder du deg for eksempel inn 15. januar, vil første mulige faktura ha forfall 20. februar, hvor du også betaler for mars måned. Den totale perioden du betaler for på første faktura vil da være 15. januar til 31. mars.

Har du meldt deg inn uten bindingstid, i resepsjonen eller via telefon, vil det også tilkomme et administrasjonsgebyr på kr. 200,-.

På faktura tilkommer et fakturagebyr på kr. 35,- per faktura.

Vi har forståelse for at denne teksten er lite forklarende, og vi jobber med å utarbeide våre fakturaer. Årsaken til at denne teksten dukker opp på fakturaen kan være et av følgende:

  • Et beløp som skulle vært betalt på forrige faktura er overført til denne månedens faktura.
  • Du har startet en PT-nedbetaling, og avdraget vil vises som «utestående fra tidligere periode». Sjekk at beløpet stemmer med avtalt avdragsordning på kjøp av PT-klipp.

Dersom du har mottatt en betalingspåminnelse på SMS, betyr det at vi ikke har mottatt din betaling til forfall. SMS’en genereres den 27. i måneden og dersom du har gjort en betaling som ikke kom oss i hende innen dette har du likevel mottatt en SMS, men kan se bort fra denne.
Har du nylig betalt og likevel fått SMS, sjekk først at du har benyttet riktig betalingsinformasjon. Har du gjort dette kan du se bort fra SMS’en.

For å kunne yte den servicen med å sende deg en påminnelse på SMS før det blir sendt ut et inkassovarsel, samarbeider vi med Intrum Justitia. Du betaler medlemsavgiften din til Intrum Justitia, men denne påminnelsen er gebyrfri.

Når du har betalt med betalingsinformasjonen du mottar på SMS, registreres den som mottatt hos SATSELIXIA og du vil ikke motta et inkassovarsel senere. Betalingen må gjøres senest 5 dager fra du mottar SMS’en for at du skal unngå å motta et inkassovarsel med gebyr.

Hvis du har mottatt et inkassovarsel har vi ikke mottatt din betaling innen forfall. Inkassovarsel sendes 14 dager etter forfall på medlemsavgiften, og er et varsel om at hvis du ikke betaler innen gitt frist vil det gå til inkasso. Et inkassovarsel er ikke det samme som inkasso, det er kun et varsel.

Dersom du har mottatt et brev om inkasso fra Intrum Justitia betyr det at vi verken har mottatt betaling på faktura/AvtaleGiro, etter å ha sendt deg SMS-purring (om du har ditt mobilnummer registrert hos oss), eller etter at Intrum Justitia har sendt deg et inkassovarsel.

Dersom du mener å ikke ha mottatt noen av disse, må du sjekke din kontaktinfo på din side under «Mine innstillinger». Vi minner om at du ved adresseendring plikter iht. medlemskontrakten å informere oss om dette slik at vi kan sende deg faktura til riktig adresse.

Når du mottar en faktura i posten, vil det være et fakturagebyr på kr. 35,-. Stemmer da summen?

Dersom du fremdeles ikke får den til å stemme kan en av årsakene være;

  • Du har nylig åpnet frys av ditt medlemskap tidligere enn avtalt. Du vil da bli fakturert fra dagen du åpner medlemskapet og ut kommende måned på første mulige faktura/AvtaleGirotrekk, og beløpet vil være høyere enn normalt.
  • Du har nylig endret ditt medlemskap til en høyere medlemspris. Du vil da bli fakturert for det nye medlemskapet fra dagen det ble endret til ut kommende måned på første mulige faktura, og beløpet vil være høyrere enn normalt.
  • Du har nylig kjøpt en PT-pakke. Har du kjøpt en ny PT-pakke før du har betalt ned delbetalingene på forrige PT-pakke, vil du nå betale for to PT-pakker samtidig.
  • Hvis dette ikke stemmer, ta kontakt med vår kundeservice.

Når du sender oss en oppsigelse eller ringer oss for det samme, skal du motta skriftlig bekreftelse fra oss senest 14 dager etter. Dersom du ikke har mottatt bekreftelsen innen 14 dager må du kontakte oss, iht. dine vilkår.

Har du mottatt en bekreftelse, men fortsatt blir fakturert/trukket kan du være i binding og medlemskapet løper inntil siste dag for denne. Dette skal stå i bekreftelsen vi sendte deg på oppsigelse av ditt medlemskap.

Medlemmer som betaler for sitt medlemskap på etterskudd (gjelder kun SATS-medlemmer innmeldt før september 2014) vil motta faktura/trekk også i sin oppsigelsesmåned.

Medlemmer som betaler på forskudd skal betale siste faktura måneden før medlemskapet avsluttes.

Hvis du kjøper to PT-pakker samtidig og har begge på nedbetaling, vil du betale for begge pakkene samtidig hver måned.

Det er ikke mulig å utsette avbetaling på ny pakke til den gamle er ferdig betalt.

Har du allerede en PT-pakke på nedbetaling, og kjøper en ny PT-pakke før den første PT-pakken er nedbetalt, vil du betale for begge PT-pakkene samtidig fra første mulig faktura/AvtaleGirotrekk.

Vi anbefaler derfor at du er ferdig med avdragene på første PT-pakke før du kjøper ny, dersom du ikke har anledning til å betale for to pakker samtidig, ettersom dette ikke vil kunne reverseres.

Skal du betale to eller flere PT-pakker samtidig på AvtaleGiro, må du huske å sjekke at beløpsgrensen er høy nok til at hele beløpet kan trekkes til forfall.

Du kan oppdatere dine personopplysninger under «Min trening» og «Mine innstillinger» eller ved å henvende deg til ditt nærmeste SATSELIXIA-senter. Vi minner om at du, iht. medlemsavtalen, plikter å informere om endringer i personalia; adresse, telefon og e-post.

Henvend deg til ditt nærmeste SATSELIXIA-senter for hjelp med dette. Vi minner om at du, iht. medlemsavtalen, plikter å informere om endringer i personalia; adresse, telefon og e-post.

Vennligst kontroller at du er registrert med korrekt navn og adresse ved å logge deg inn på www.satselixia.no og gå til «Min trening» og «Mine innstillinger». Dersom opplysningene er feil, må du oppdatere adressen din. Husk også at du må ha navn på postkassen din.

Har du nylig flyttet kan Posten ha videresendt posten for deg gratis i 3 måneder. Etter dette vil post sendes til adressen du er registrert på hos oss.

Dette kan være på grunn av en feil i postgangen. Krav går ikke videre til Intrum Justitia før 14 dager etter forfall, slik at innbetalingen må være registrert før dette. Vær oppmerksom på at du vil motta en SMS-purring (dersom du har ditt mobilnummer registrert hos oss) uten gebyrer mellom den 28.-31. i måneden dersom vi ikke har mottatt betaling innen den 27.

Du kan hente ut kvittering for dine betalte medlemsavgifter på www.satselixia.no, «Min trening», «Mine innstillinger» og «Mine betalinger».

Har du betalt i resepsjonen eller via Intrum Justitia, vil kvitteringer for disse betalingene for øyeblikket dessverre ikke synes her.

Dersom du trenger fakturakopi/betalingsoversikt kan du ta kontakt med vår kundeservice.

Faktura var allerede generert da vi mottok betalingen, men den ble kreditert da du gjorde denne. Vi får ikke trukket tilbake en allerede utsendt faktura, men du da se bort fra denne. Har du AvtaleGiro, må du selv slette trekket (ikke hele AvtaleGiro-avtalen) i din nettbank.

Booking

Du finner oversikt over alle våre gruppetimer HER.
I menyene kan du velge alt fra hvilke sentre du ønsker å se, til hvilken time og med hvilken instruktør du ønsker å trene med. Husk at du også kan skrive i feltet i stedet for å bruke rullegardinen.

For å sikre deg plass anbefaler vi at du forhåndsbooker deg på ønsket gruppetime, men så lenge det fremdeles er ledig plass kan du også helt frem til timen starter komme rett på senteret og booke deg på timen der. For å kunne delta på timen må du hente ut en billett. Billetten vil bli samlet inn av instruktøren på timen. Dersom du ikke har hentet ut billett til timen starter vil du bli bedt om å hente dette før du kan delta.

Billett kan hentes ut i kiosken helt frem til timen starter.

Årsaken til at du ikke får booket deg på ønsket time kan være et eller flere av følgende:

  • Du har ikke tilgang til senteret. Du kan kun booke deg på gruppetimer på sentre som er inkludert i ditt medlemskap. Dersom du ønsker tilgang til flere eller andre sentre enn du har i dag, må du endre ditt medlemskap under «Min trening» og «Oppdater ditt medlemskap».
  • Du har kun tilgang dagtid mandag til fredag til kl. 15:00 i ditt medlemskap, men forsøker å booke deg på timer som starter utenom dette. Dersom du ønsker tilgang kveld og helg må du endre ditt medlemskap under «Min trening» og «Oppdater ditt medlemskap».
  • Du har booket deg på for mange gruppetimer. Du kan maksimalt ha 6 gruppetreningstimer booket samtidig, i løpet av en 7 døgns periode. Du kan booke deg via internett, via SATSELIXIA's applikasjoner og bookingkioskene på senteret. For Priority-medlemmer gjelder andre regler. Du kan lese mer om bookingreglene HER.
  • Du har ikke tilgang til konseptet. Forsøker du å booke deg på HiYoga, Prformance, Build’n Burn eller Aqua-timer, må du først ha dette inkludert i ditt medlemskap. For å inkludere disse konseptene, må du bestille dette ved å gå inn på «Min trening» og «Oppdater mitt medlemskap».

Det er viktig at du gjør krav på plassen din når du kommer på senteret. Dette gjøres ved at du drar medlemskortet ditt i resepsjonen, eller i bookingkiosken, og registrerer ditt oppmøte til timen.

10 minutter før timen starter vil resepsjonisten rope opp navnet på de personene som har fått plass på timen og det er viktig at du da er tilstede for å motta din billett. Henter du ikke billetten, vil plassen gå til neste person på ventelisten. Vi vil derfor oppfordre deg til å møte opp i resepsjonen ferdig skiftet, 10 minutter før timen starter.

Ventelisten oppdateres fortløpende og du vil se på din booking hvilken plass på ventelisten du har. Så snart noen avbooker, rykker du opp på listen. Vi sender deg e-post dersom du får plass på timen. Du kan også aktivere «push-varsel» dersom du bruker vår applikasjon. Du kan lese mer om bookingreglene HER

Har du lastet ned vår nye app, kan du trykke på timen du ønsker å gå på, da vil appen vise deg hvor mange som er booket på. På nettsiden eller i vår tidligere app, vil du for øyeblikket ikke kunne se dette.

Vi ønsker å gjøre gruppetreningstimene våre tilgjengelig for så mange medlemmer som mulig. Derfor er det viktig at du husker å booke deg av alle dine forhåndsbookede timer, straks du ser at du ikke kan delta. Avbooking kan gjøres via vår hjemmeside, app, eller i bookingkiosken på senteret. Dette kan gjøres inntil en time før timen starter.

Dersom du ikke møter opp til tre (3) forhåndsbookede timer i løpet av en periode på 30 dager, vil du miste muligheten til å forhåndsbooke deg på timer i 14 dager. Du kan fortsatt delta på alle timer du ønsker ved oppmøte på senteret samme dag som de starter. Står du på venteliste, er det også viktig at du avbooker. Står du imidlertid på ventelisten når det er mindre enn én time igjen til timen begynner, og du får plass, regnes ikke dette som en unnlatt avbooking.

Hvis du glemmer å avbestille tre forhåndsbookede timer i løpet av en måned, får du ikke forhåndsbooke timer i en periode på 14 dager. Du kan likevel delta på timer ved oppmøte direkte på senteret samme dag som timene starter dersom det er ledig plass.

Hvis du står på ventelisten når det er mindre enn én time igjen til timen starter, og du får plass, regnes ikke dette som manglende avbooking. 

Per nå vises dette dessverre ikke i appen. Vår app og nettside er under utvikling, og dette er et av utviklingspunktene.

Vi har disse billettene for å ha kontroll på hvem som har fått plass på en time og hvem som eventuelt står på venteliste. På denne måten kan vi sikre at de som har fått plass på en time, faktisk får plassen sin. Vi håper å kunne ha et digitalt system for dette i fremtiden, men inntil videre er dette den beste løsningen.

For å begrense påvirkningen på miljøet, har vi valgt FSC-sertifisert papir fra Bisfenol A. Dette papiret er brennbart og kan derfor kastes sammen med annet restavfall. Det skal ikke gjenvinnes som papir.

Innlogging

Du kan logge inn på din side ved å trykke på menyknappen oppe til høyre på nettsiden, og trykke «Logg inn».

I appen vil du bli bedt om å logge inn når du åpner den, dersom du ikke allerede er logget inn. Har du trykket «Avbryt» ved logg inn, kan du trykke på menyknappen oppe til venstre og velge «Logg inn» på nytt.

Brukernavnet er ditt medlemsnummer, eller din e-postadresse. Har du aldri endret ditt passord er dette din fødselsdato DDMMÅÅÅÅ.

Trenger du nytt passord kan du trykke på «Glemt passord» og få tilsendt et nytt på e-post. Du kan selv endre ditt passord i menyen under «Min trening» og «Mine innstillinger» etter at du har logget inn.

Har du ikke ditt medlemsnummer tilgjengelig eller ikke har oppgitt din e-postadresse til oss, må du ta kontakt med ditt nærmeste SATSELIXIA senter, eller vår kundeservice.

Du kan endre ditt passord i menyen under «Min trening og «Mine innstillinger» etter at du har logget inn.

Frys

I utgangspunktet tilbyr vi ikke frys av medlemskap, men under særskilte omstendigheter som gjør at du ikke kan benytte ditt medlemskap gjør vi det i visse tilfeller. Se HER for oversikt over våre frysvilkår.

Før du søker er det viktig at du leser våre frysvilkår som du finner HER. Dersom du ikke oppfyller frysvilkårene vil medlemskapet ikke bli fryst.

Dersom du innfrir vilkårene for frys, kan du sende fryssøknaden via skjemaet du finner inne på samme side som frysvilkårene.

Vi mottar mange fryssøknader som fører til at behandlingstiden periodevis kan bli noe lengre. Vi tar uansett utgangspunkt i datoen henvendelsen er sendt for å legge inn frysperioden.

Dersom du har betalt en medlemsavgift for en periode vi senere legger inn frys for, vil du få denne kreditert. Ikke la vær å betale en medlemsavgift før du har fått en bekreftelse fra oss om at fryseperioden er innvilget. Da vil du motta purring. Overskytende betaling kommer deg automatisk til gode i det medlemskapet gjenåpnes.

Du finner informasjon om når medlemskapet ditt vil åpne i bekreftelsen du mottok på behandlet frysskjema.

Ønsker du å åpne medlemskapet ditt tidligere enn planlagt, kan vi avbryte frysperioden i resepsjonen når du kommer innom for å trene. Vær oppmerksom på at betalingen vil starte fra datoen medlemskapet åpnes igjen, og at neste faktura/AvtaleGiro-trekk kan være høyere enn vanlig.

 

Ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan sende deg betalingsinformasjon på e-post for forskuddsbetaling. Er medlemskapet ditt fryst, vil SATSELIXIA fremdeles sende deg en faktura i frysperioden for kommende måned etter frys.

Eksempel: Du har fryst medlemskapet hele januar, men du vil fremdeles motta en faktura med forfall 20. januar for trening i februar.

Du må selv sørge for at medlemsavgift blir betalt i tide.

Ditt medlemskap er personlig og kan ikke benyttes av andre. Dersom du låner bort kortet ditt kan medlemskapet sperres. Så lenge medlemskapet ditt er fryst, kan ikke medlemskapet benyttes.

Ved behov for forlengelse av frysperioden, må ny elektronisk frysskjema med vedlagt dokumentasjon sendes oss innen utgangen av inneværende frysperiode.

Medlemskapet kan åpnes ved at du tar direkte kontakt med det senteret du trener på. Vær oppmerksom på at betalingen da løper fra den dagen du åpner opp medlemskapet.

Mange av våre muslimske medlemmer trener selv under Ramadan, og vi gir derfor ikke frys utelukkende for denne årsaken. Har du av helsemessige årsaker likevel grunn til å fryse medlemskapet, kan du få en bekreftelse fra din lege hvor denne ikke anbefaler trening i oppgitt periode som sendes oss via frysskjema som du finner HER. Medlemskap fryses ikke uten dokumentert årsak.

Personlig trener

Personlig trener timer kan kjøpes på vår hjemmeside ved å trykke HER eller i resepsjonen i et av våre treningssentre.

Trykk HER og logg inn for å se hva slags klipp vi tilbyr og våre priser. Prisen avhenger av nivå på PT og antall klipp du kjøper.

For booking av PT-timer anbefaler vi at du tar direkte kontakt med PT-en du ønsker å trene med. Oversikt over hvilke PT-er som finnes på de ulike sentrene finner du ved å klikke deg inn på senteret HER.

Du kan senest avbooke en PT-time inntil 24 timer før PT-timen starter. Avbooking innenfor 24 timer vil uansett årsak registreres som ikke møtt til timen, og PT-klippet vil trekkes fra pakken.

Hvis du kjøper to PT-pakker samtidig og har begge på avdragsbetaling, vil du betale for begge pakkene samtidig hver måned.

Det er ikke mulig å utsette betaling på en av pakkene når det er kjøpt flere samtidig.


Har du allerede en PT-pakke på nedbetaling, og kjøper en ny før den første PT-pakken er nedbetalt, vil du betale for begge PT-pakkene samtidig fra første mulig faktura/AvtaleGirotrekk.

Dersom du ikke har anledning til å betale for to pakker samtidig anbefaler vi at du er ferdig med avdragsbetalingen for første PT-pakke før du kjøper ny da det ikke er mulig å endre dette.

Skal du betale to eller flere PT-pakker samtidig på AvtaleGiro, må du huske å sjekke at beløpsgrensen er høy nok til at hele beløpet kan trekkes til forfall.

Fortvil ikke, vi har mange dyktige personlig trenere som vil hjelpe deg. Vi anbefaler at du snakker med PT-en du benytter i dag slik at han eller hun kan hjelpe deg med å anbefale en ny PT til deg.

Du kan også sjekke oversikten over hvilke PT-er som finnes på de ulike sentrene ved å klikke deg inn på senteret HER.

Ta kontakt med PT-en du ønsker å trene med og informer om hva slags klipp du har i dag, så vil vi kunne omgjøre verdien av PT-klippene til tilsvarende verdi for nivået den nye PT-en er på.

Når du kjøper PT-klipp på avdragsbetaling, vil betalingene fortsette i like mange måneder som du valgte å betale over, uavhengig av om PT-klippene er benyttet eller ikke.
Avdragsbetalingen er tenkt å ha samme intervall som du benytter klippene slik at du unngår å ha igjen avdrag etter at du er ferdig med klippene og kanskje har lyst til å kjøpe nye.

Avdragsbetalingen kan ikke endres når den først er inngått, men du kan betale ned PT-pakken raskere om ønskelig. Dette kan du gjøre ved å ta kontakt med vår kundeservice.

Vær oppmerksom på at hvis du legger til en ny PT-pakke mens du fremdeles har en PT-pakke på avdragsbetaling, vil du på neste faktura betale for begge PT-pakkene samtidig.

PT-klipp har en gyldighet på ett år, og må brukes innen dette året. Etter dette vil ikke klippene kunne benyttes. Dersom medlemskapet ditt er fryst, vil PT-klippene forlenges med samme antall dager medlemskapet er fryst.

Ubenyttede PT-klipp tilbakebetales ikke og dersom du ikke rekker å benytte dine klipp før medlemskapet avsluttes kan du overføre de til et annet medlem. Dog vil eventuelle gjenstående avdrag fortsatt bli belastet deg.

Unntak fra tilbakebetaling av ubenyttede PT-klipp gjelder ved dokumentert sykdom. 

Ja, det kan du. Betaling av PT-klippene vil derimot fremdeles bli sendt deg. For å overføre dine PT-klipp til en annen person kan du benytte vårt kontaktskjema.

Ved frys av ditt medlemskap vil PT-avdragene løpe videre. Dersom du ikke har anledning til å betale avdragene mens medlemskapet er fryst kan vi kreditere ubenyttede PT-klipp, mens betaling for allerede benyttede klipp må gjøres.

Alle som melder seg inn med bindingstid vil få ett PT klipp på 55 minutter. For Togethermedlemmer på 12-14 år gis 1 PT-klipp også på medlemskap uten binding.

Du kan lese mer om PT Start HER.

Våre personlige trenere besitter ulik erfaring og kompetanse (utdanningsnivå), og vi deler derfor inn PTene våre i 4 nivåer for å synliggjøre dette. Du kan lese mer om våre nivåer HER.

Vilkår og trivselregler

Følgende medlemsvilkår gjelder for medlemskap inngått fra og med 02.01.2017.

For medlemskap inngått tidligere enn dette gjelder vilkårene som fulgte med kontrakten. Dersom medlemskapet etter inngåelse er fornyet eller endret, gjelder vilkårene som var aktuelle på tidspunktet for fornyelse/endring. 

Generelle vilkår for medlemskap i SATSELIXIA og SATSELIXIA sikkerhets- og trivselsregler finner du HER.

Vilkår for frys av medlemskap finner du HER

Fryssøknadsskjema finner du HER

Informasjon om SATSELIXIA’s ansvar og policy finner du HER

* For eksisterende SATS- og ELIXIA-medlemmer gjelder eksisterende medlemsvilkår og regler for frys av medlemskap, inntil du selv velger å oppgradere eller endre ditt medlemskap.

 

Øvrige spørsmål

De fleste av våre sentre har egen barnepass. Barna blir tatt godt vare på av våre ansatte. De kan leke, lese eller gjøre andre aktiviteter mens du trener. Om du ønsker å benytte deg av barnepass, må du som foresatt gjøre deg kjent med, og følge våre trivselsregler som du finner HER.

For å kunne benytte deg av barnepass, må dette være inkludert i ditt medlemskap. Du kan endre ditt medlemskap ved å gå inn på «Min trening» og «Oppdater ditt medlemskap».

Ja, SATSELIXIA har drop-in. For ikke-medlemmer er prisen kr 200,-. For medlemmer uten tilgang til aktuelt senter er prisen kr 100,-. Drop-in kjøpes i resepsjonen.

Dersom du ikke er medlem og kjøper drop-in til kr. 200,-, vil beløpet bli refundert dersom du velger å bli medlem innen 30 dager.

Vi i SATSELIXIA synes det er viktig å leve opp til dine og andre medlemmers forventninger. For å lykkes med det trenger vi å forstå hvilke behov du har og hvordan du opplever SATSELIXIA. Derfor sender vi av og til ut generelle undersøkelser eller undersøkelser vedørende et nylig besøk eller gruppetimedeltakelse der vi vennlig ber deg om å svare på noen spørsmål. Ved å svare på spørsmålene hjelper du oss å forbedre virksomheten vår for deg som medlem.

For å kunne sammenligne våre sentre og følge progresjonen over tid, tar vi vare på dine svar (helt anonymt). Hvis du har fått tilsendt en undersøkelse som du ikke vil delta på, kan du bare la være å svare.

Har du spørsmål eller kommentarer til en undersøkelse eller til SATSELIXIA, kan du alltid kontakte vår kundeservice.

SATSELIXIA er gjennom Virke Trening medlem av IHRSA (International Health, Racquet & Sportsclub Association) - et internasjonalt forbund for treningssentre. Dette betyr at du som SATSELIXIA-medlem har mulighet til å trene til rabattert pris på samtlige treningssentre tilknyttet IHRSA Passport. Oversikt over IHRSA Passport sentre finner du her: http://www.healthclubs.com/passport/. Samtlige SATSELIXIA-sentre er registrert i denne ordningen.

Gjestetrening innebærer minimum 50 % på drop-in pris, for medlemmer som ved hvert besøk må dokumentere sitt medlemskap med et signert IHRSA-pass fra sitt lokale treningssenter. Ordningen gjelder både i inn- og utland. Det må dog være minimum 80 kilometer mellom ditt senter og senteret du ønsker å besøke.

SATSELIXIA samarbeider med Antidoping Norge i forhold til vår nulltoleranse ovenfor doping og er en del av deres «Rent senter». Du kan lese mer om dette HER

SATSELIXIA utleverer ikke dine personopplysninger til utenforstående uten ditt skriftlige samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller knyttet til betalingsinnkreving.

Du kan lese om vår miljøpolicy HER.

SAS driver dette treningsrommet i samarbeid med SATSELIXIA. Du må ha tilgang til SAS Lounge, men trenger ikke å ha et medlemskap i SATSELIXIA for å få tilgang til dette treningsrommet. Booking gjøres via SAS sin egen app.

Du kan lese mer om SATS i SAS Lounge HER.