Blogg & inspirasjon

Her kan du lese treningsrelaterte artikler og følge våre bloggere, som deler sine beste treningstips og oppskrifter.

Back to top
There is no password to getting stronger legs, leg day can easily intimidate even the most dedicated gym go-ers to come up with a good excuse, skip training all together or come in and fiddle with Spotify app while looking at others from a distance and at this point fear can be seen on your face, it`s hard and exhausting but it’s the largest muscle so far and requires utmost preparation and desire for results and remember you can’t mix excuses with a Leg day.It’s very important to include lower body training to avoid upper body dominance which affects body’s proportionality, balance and general state of well-being.1. If you train with the right intensity, one can increase general athletic ability/performance.2. Accelerate weight lose because it fires up your metabolism hence utilizing more of stored fat.3. Increases body’s natural levels of free testosterone hormone which plays a major role in regulating strength and post workout recovery.4. Most leg exercises targets thighs, hips, bu
One legged cable kickback.
Leg press
Når det kjem til trening av overkropp kan det enkle ofte være det beste. Spesielt om målet er betre kroppskontrol, kjerne og muskelmasse kan du komme langt med eigavekt. Om du ynskjer å ta det eit skritt vidare er ringane det aller enkleste og beste leketøyet å nytta. I dette innlegget vil eg ta for meg 3 enkle øvingar for styrking av overkropp og ein turnøving for dei som vil ta kjerne og stabilisering til nye høgder. Roing med eigavekt: Roing med eigavekt i ringer er ein fantastisk øving da du kan forandre på breidde
Det er mye snakk om trening og vektnedgang i dagens samfunn, og det er utallige uttalelser om hva som er det mest effektive treningen. I dette blogginnlegget skal jeg dele noen fakta om fett, den mest effektive treningsmetoden for fettforbrenning & hvordan du kan trene opp kroppen til å bruke mer fett i dagligdagse oppgaver - alt på en lett forståelig måte. Jeg har nemlig vært så heldig å få hjelp fra min superflinke kjæreste som studerer master i treningsfysiologi på NTNU. Fem fine fakta om › fett ✖ Fett inneholder 9
Trening og oppvarming med strikk har vært populært en god stund. Men lurer du på hvordan du kan bruke den? Strikkene finnes i ulik motstand (small, medium, large eller lett, medium, hard). Er du nybegynner kan du starte med lett/small og etterhvert gå over til medium. Strikken er et effektivt og allsidig treningsverktøy som du alltid kan ha med deg på tur eller smugtrene på jobb i travle hverdager. Strikkene er gode til aktiveringsøvelser i både rehabilitering og i trening samt oppvarming og som et suppl
Rompehev. Hold deg stabil på det ene beinet og skyv det andre beinet rett bak.
Sideløft. Hold deg stabil på det ene beinet og skyv det andre ut på siden.
Det er ingen hemmelighet at smoothie er en stor favoritt hos meg. Om det hadde vært praktisk mulig hadde jeg antakeligvis spist det til både frokost og lunsj hver eneste dag. Aller helst foretrekker jeg smoothies i en litt tykkere konsistens, servert i en bolle med masse god topping. «Hjemmelaget» supertopping Smoothiebowlen over her har jeg toppet med valnøtter, kokosstrøssel, solsikkekjerner og kakaonibs. For en stund tilbake kom jeg over ristede solsikkekjerner på butikken som var utrolig gode, så da
En supergul smoothie bowl laget på banan, ananas, mango, ananasjuice og sitronkvarg.
Et brett ristede solsikkekjerner. Stekt i ovnen på 150 grader varmluft i 30 minutter.