Blogg & inspirasjon

Her kan du lese treningsrelaterte artikler og følge våre bloggere, som deler sine beste treningstips og oppskrifter.

Back to top
Hvorfor trener du? Hva får deg til å dra på trening? Eller hva får deg til å droppe den økta du egentlig hadde planlagt? Min oppfatning er nemlig at alle snakker om treningsglede & det å finne en treningsform man virkelig liker. Noe man synes er skikkelig morsomt. Men er egentlig hovedmålet med treningen å ha det så innmari gøy? En mismatch mellom forventning & opplevelse? Mange sliter med å komme i gang med treningen, og noe av årsaken tror jeg kan ligge i nettopp det faktum at det er en mismatch mellom forventning og opplevelse. På grunn av alt man hører rundt omkring om at trening skal være gøy og lystbetont, forventer vi å ha det skikkelig bra når vi er på trening. Sannheten er ofte at de øktene som faktisk gir god fremgang på prestasjon og helse er et blodslit, og dermed får vi mest lyst til å gi opp underveis, i verste fall dropper vi hele økten. Det blir med andre ord en skikkelig mismatch mellom forventningen i forkant og opplevelsen på trening. Det finnes en løsning Poenget e
No er vi komen til år 2017 og yoga er meir populært enn nokon gong her i vesten. Yogasenter poppar opp kor en ein går, og det kan virke som det finst hundrevis av retningar og variantar av yoga å velge i. Kva type bør ein praktisere? Kva funkar og kva er gimmick? Sjølv med alle desse smakane av yoga ein har å plukke av er det ein form ein ikkje ser så mykje reklamert for, nemleg acroyoga. I dette innlegget håpar eg at eg kan få introdusert denne fantastiske formen for bevegelse for nokre kreative sjelar. Acroyoga er ei
Hail mary
Buen
Overgangsalderen er en naturlig prosess, men kan føre til ulike plager. Hormontilskudd er et effektivt legemiddel mot hetetokter og andre overgangsplager, men forskning viser at det kan være helseskadelig. Kan yoga være svaret? Dagens behandlingsalternativer I tillegg til å redusere ubehag har østrogentilskudd faktisk vist seg å beskytte mot alzheimer (Shao et al. 2012). Mange opplever store forbedringer med dette legemiddelet. Dessverre er det ikke helt risikofritt. Østrogentilskudd gir nemlig økt risiko for brystkref
TRX strength. Can you reap so much out of this simple pair of straps.... well, TRX suspension training is ideal for anyone no matter the fitness level, the only thing you need is to grasp ,how to manipulate it, and if used properly it can deliver proper results with full benefits that might lack, if you decide to go weights or machine only approach. If you take TRX exercises to the limits, then you can for sure push your body hard enough, this is based on your physical ability and current condition ,the
You cant go wrong with suspension training. I bear witness....
This is the next frontier ,if you are looking to maximise your workout.
Build'n Burn er SATS ELIXIAs nyeste treningskonsept og består av enkle, effektive øvelser som gir synlige resultater, og sørger for at du kommer i ditt livs form. Bevist effekt og optimale resultaterTimene består av varierte kombinasjoner av høyintensive styrke- og kondisjonsintervaller. Konseptet baserer seg på beviste treningsmetoder og gir full uttelling på forbrenning og kondisjon. Egne styrkeprogrammer gir høy effekt på muskelstyrke. Pulsmåling i definerte pulssoner via personlig pulsbelte gir deg d
Lite slår en søndag uten planer, der du likevel får maksimalt ut av dagen. Det er liksom toppen av velvære. I hverdagen er det mye fokus utover, på ting som jobb og effektivitet og det å få ting unna, så derfor anser jeg søndagen perfekt for å fokusere litt innover! Velvære for meg er rett å gjøre noe jeg har skikkelig lyst til – kun for meg selv. For min del kan en dag fylt med velvære bestå av alt fra trening, til hjemmespa, å lese en god bok eller søndagsmiddag med nære og kjære. Når det gjelder trening og aktivitet, er det ingen tvil om hva jeg liker best på en søndag. Her deler jeg hvordan en perfekt aktivitetssøndag ser ut for meg – inkludert video! Oppskriften på en perfekt aktivitetssøndag ✖️️ En herlig 2–3 timers gåtur i vintersola med favorittmusikken på øret eller sammen med en jeg er glad i. Gjerne etter en lang og deilig morgen med god frokost! ✖️️ En avspennende yogaklasse, enten på et senter nær meg, eller hjemme på stuegulvet via klassene jeg finner under online trening. Rett og slett tid med meg selv og for meg selv! Husk å sette filmen i HD. En kortfilm fra tidlige
Med en stressende jobbhverdag og stappfulle sosiale kalendere strekker ikke alltid tiden til for å prioritere fleksibilitet. Man velger 30 minutter med styrke eller jogging og føler at dette er mye mer effektivt enn en yogatime. En bjørnetjeneste kalles det. Dessverre er det ofte slik at det nettopp er de som kunne hatt størst utbytte av yoga, som aldri prøver. Kanskje forskningen under kan motiv
Klarar du å presse deg sjølv... eller følar du kanskje at treninga du gjer på eigahånd ikkje gir deg noko resultat? Eg ser dessverre mange medlem som kjem og gjer da samme dag inn og dag ut utan å få noko særlig resultat, dei klarar rett og slett ik
Det er rett og slett så mykje energi i denne gjengen at dei må burast inne!
These half truth - half nonsense theories have long been used as part of fitness guide by many unofficial gym gurus to many unsuspecting gym followers all over the world, and even in this internet era, where information is hugely available the problem remains, I guess this goes on how we digest massive information at once, and more so if one is desperate for some reason.Below are top of the list
Lifting weights wont turn you into a man.
1.Well structured fitness routine,always yield results.
Gym is not for mean looking men only but can make a man happy...
Ønsker du å bli stor å sterk? Eller kjenner du kanskje at framgongen har stoppa opp, og at du får lite muskelvekst av å køyre dei vande 3x10-12 settene? I så fall er eksplosiv trening absolutt noke du vil nytte godt av, og bør implementere i treninga snarast! Eksplosiv trening går ut på at ein bevegar ei gitt vekt på kortast muleg tid. Om ein øvelse blir utført så eksplosivt som muleg vil ein øke muskelfiberaktiveringa i ein mykje større grad. Enklare sagt vil du bruke meir av musklane enn på ein typisk 3x12. Desse muskelfibrane kallar vi type 2 muskelfiber og dei har mykje større potensiale til å byggje størrelse og maks styrke ein type 1 muskelfiber som egnar seg best til utholdende styrke. Det er i all hovudsak to måtar å trene eksplosivitet på. Den eine måten er at ein lempar så mykje vektar ein klarar på stanga så ein ikkje kan ta meir en 1-3 repitisjonar (hvertfall ikkje meir enn 5). På denne måten må ein tvinge kroppen til og fyre i gang alt av eksplosive muskelfiber for å få v
Eksplosive Pushups er ein fantastisk og utfordrane øvelse for eksplosivitet. Begynn gjerne med å skyve i frå med henda frå golvet så fort som muleg, etterhvert prøv å slipp golvet og eventuelt legg til klapp i mellom.