Blogg & inspirasjon

Her kan du lese treningsrelaterte artikler og følge våre bloggere, som deler sine beste treningstips og oppskrifter.

Back to top
For meg er noe av det beste med Indoor Running timene at jeg kan trene sammen med andre, uavhengig av nivå. Enten du er nybegynner eller supermosjonist, kan vi møtes og ha en morsom, utfordrende og effektiv treningsøkt sammen. Hva er Indoor running? Indoor Running er i utgangspunktet 30 minutter effektiv løpetrening i gruppe. Timene foregår på tredemølle og kan gjennomføres som en enkelt løpeøkt eller i kombinasjon med Strength & Core eller andre styrke- eller bevegelighetstimer. Det er ulike timer med intervaller fra 30 sekunder til 4 minutter, og siden du løper på tredemølle tilpasser du enkelt hastigheten til ditt nivå. Timene passer for alle! Indoor Running er et flott eksempel på inkluderende trening. Dette er timer som bidrar til å få folk i aktivitet, samtidig som de skaper treningsglede og følelse av mestring. Det er morsom og effektiv trening som kan gjennomføres uten at det må være med fokus om et bestemt mål, annet enn nettopp det å være i aktivitet. Perfekt å gjøre sammen
Alle kan være med på INdoor Running, uavhengig av nivå. Mosjonisten og eliteløperen kan ha en morsom, utfordrende og effektiv løpetime sammen.
menn og kvinner i alle aldre løper sammen med en instruktør på Indoor Running hos SATS ELIXIA
Indoor Running hos SATS ELIXIA passer for alle aldre og nivåer.
Ja, du leste riktig! Hva med en saftig sjokoladekake til helgen - helt uten gluten og sukker? Denne var helt fantastisk god og det er opprinnelig mammas oppskrift men med en liten justering fra min side. - 200 g mandelmel og jyttemel. (jeg bruker 50/50) - 150 gram sukrin eller annen søtning - 125 gram smør - 1 dl mørk bakekakao eller 1 pl. kokesjokolade - stevia vaniljedråper (frivillig) - 4 egg - 3 dl kefir - 3 ts vaniljepulver - 1 ts. bakepulver - en klype salt - valnøttkjerner Bland sukker/søtning og egg sammen, til
Leddene våre er skjøre og dessverre er det noen som aldri blir helt friske etter en treningsskade. Vær føre var og følg disse tre reglene for å unngå skader i fremtiden. 1. Ikke heng på leddene Et ledd er forbindelsen mellom to knokler, som for eksempel kneleddet mellom lårbenet og leggbenet. Dersom man putter mye vekt på et ledd uten at musklene rundt er aktiverte så kan man få skader. Dette gjelder både i forbindelse med styrke og tøying. Ved gjentakende belastning på et ledd kan man få en betennelse - det blir da ty
Trenger du inspirasjon etter en lang og mørk vinter? Forsøk en treningsreise. Jeg valgte meg Sør-spania og en uke med mange kilometer løping i fjellene. Variasjon, motivasjon og inspirasjon Jeg har tidligere skrevet mye om det å variere treningen sin. Både med tanke på ulike treningsøkter for å forbedre prestasjon, men like mye for å holde motivasjonen oppe og å skape treningsglede. Slike treningsferier er for meg det Engelskmenn ville kalle "the icing on the cake". Det er noe å se frem til gjennom mange
Vi løper i fjellen i sør-spania, med Sierra nevada i bakgrunnen. løping på sti og i fjell. sol og sommer. perfekt treningsreise.
To terrengløpere på toppen av et fjell.
Terrengløper i skogen i sør-spania. løping på sti. sol og sommer. perfekt treningsreise.
Ja, du hørte riktig! Tabata intervaller er en effektiv intervallform der du jobber i 20 sekunder og 10 sekunder pause. Vi har flere ulike varianter av Tabata-trening på Online Training men jeg testet Tabata Cardio. Finnes det noe bedre enn å være ferdig trent på 20 minutter OG du slipper å pakke bagen for å rekke en time på ditt treningssenter? Tabata-intervaller er lagt opp slik: 20 sekunder jobbing og 10 sekunder hvile. På denne økten jobber vi oss igjennom oppvarming og 3 bolker av 2 øvelser i hver X
Mange kan nok kjenne seg igjen i at kreativiteten på middagsfronten ikke alltid er på topp. Dessuten er det av og til deilig å slippe handlingen, og heller lage noe av det man allerede har i kjøleskapet. Omeletten i videoen under her ble virkelig smakfull og god - og jammen ble middagen klar klar på null komma niks også. For la oss være ærlige, hvem synes vel at det er gøy å stå ved grytene i timesvis for så å spise opp maten på 15 minutter...? Det enkle er ofte det beste! Du trenger ✖️ 4 egg ✖️ En skvett soyamelk (eller vanlig) ✖️ 100 gram krydderskinke ✖️ En håndfull spinat ✖️ 2 ts fetaost ✖️ Salt & pepper Stekes på lav varme. Server med deilig grovbrød eller flatbrød etter ønske. Tips: Lag en ekstra stor porsjon så du kan ha med restene til lunsj i morgen. Med denne retten får du en herlig kombinasjon av alle tre næringskildene: proteiner fra eggehviten & skinken, ett fra eggegulen & fetaosten, samt karbohydrater fra brødet. Håper det smaker!
"Ein dag utan trening er ein dag utan meining" messar ein eldre kar på senteret vårt dagleg. Det høyres kanskje litt cliché ut, men det er likevel ikkje så dumt sagt, og i dette innlegget vil eg ta for meg kvifor. Biologiske reaksjonar ved trening Når ein trenar skjer det mange ting i kroppen. Noko av det første som skjer er at hjartet byrjar å slå fortare, for å kunne tilføre musklane med oksygenrikt blod. Utsetter ein hjartet for regelmessig aktivitet vil ein etter kvart få lavare kvilepuls og etter kv
How long have you been using the same fitness program? now it’s a high time to change it and try new stuff in the gym ranging from various group classes, try totally new training approach like suspension training to Kettlebell training or get a new program that fits the moment, since you have surpassed your program relevance. Be efficient and productive, with the new exercises routine,The moment you stick to the same training for a long time, then be guaranteed to suffer setbacks and injuries, the fact that you are ove
Periodic review of a fitness program, is worth your time and every penny.
Smith machine squats
I yogasalen har vi litt andre normer enn på resten av treningssenteret. Unngå å gjøre feil, dumme deg ut eller bli upopulær ved å følge disse tre reglene. 1. Tramping Yogalæreren pleier å komme tidlig til time for å sette på musikk, dempe lyset og l
Yogis in savasana
Foto: Yoga Science
Jeg ønsket å forbedre benstyrken min, og spurte min personlige treningsekspert som studerer master i treningsfysiologi på NTNU hva jeg burde gjøre. Svaret var overraskende enkelt. Hovedproblemet til mange er at de ikke trener tungt nok. De tror de t